Kandidát na prezidenta Karel Diviš měl složitý začátek kampaně. Ministerstvo vnitra na konci listopadu rozhodlo, že ho do prezidentské volby nezaregistruje kvůli chybě při sčítání podpisů. Podnikatel se odvolal k Nejvyššímu správnímu soudu, kde uspěl. S expertem na komunikační dovednosti Petrem Vojnarem jsme probírali, jak Diviše může vnímat veřejnost.
Volba prezidenta se blíží, první kolo je naplánováno na 13. a 14. ledna. Vzhledem k průtahům s podpisy se Karel Diviš stal posledním zaregistrovaným kandidátem. Zakladatel internetového portálu pro nákup letenek letuska.cz a podnikatel v IT nebude patřit mezi favority na postup do druhého kola. Mezi jeho hlavní podporovatele patří kuchař Jiří Babica, který mu dokonce pomáhal sbírat podpisy, či majitel sklářské firmy Crystal Caviar Marek Landa.
Nespornou výhodou Diviše je, že působil jako sportovní redaktor České televize. Umí mluvit a ví, jak pracovat s hlasem. Podle specialisty na komunikační dovednosti ho to ale zároveň paradoxně zrazuje. „Působí a intonuje jako televizní redaktor. Těžko se toho bude zbavovat,“ říká Petr Vojnar, který si vzal Diviše „do péče“ stejně jako ostatní prezidentské kandidáty. Hodnocená kritéria jsou vždy stejná (první dojem, postoj/gesta, mimika, oční kontakt, vitalita, reakce/pohotovost, rétorika, celkové působení).