Když jsem se etabloval jako moderátor a he- rec a prakticky od osmnácti jsem se úspěšně živil sebeprezentací, rétorikou a řečí těla, za- čali za mnou chodit lidé, kteří měli v této ob- lasti problém a potřebovali, abych jim poradil. Ať v osobní rovině nebo je připravit na pra- covní pohovor, prezentaci, prodej a podobně. Tehdy jsem zjistil, že mi to jde a baví mě to, ale hlavně to těm lidem přináší úspěch. Že to řeší jejich problémy. Proto jsem se začal na tuhle oblast soustředit a nějakých deset let ji postupně rozvíjel. Pak přišel čas covidu, kdy jsem začal uvažovat nad dalším směřováním. Myšlenku na svou nynější Akademii jsem sice v hlavě nosil už dlouho, ale potřeboval jsem jí dát širší rozměr, vytvořit z ní komplexní know-how a dát jí něja- ký uchopitelný a komerční rámec.
Když jsem vymýšlel název, potřeboval jsem něco krátkého a zároveň jsem chtěl, aby to nejlépe pro mě mělo i osobní přesah. A pro- tože se můj syn jmenuje Sebastian, tak první, co mě napadlo, bylo SEBA. Navíc se ze svých klientů snažím vytvořit sebevědomé řeční- ky. Tak jsem spojil SEB ze sebevědomého a A z akademie.
Když jsem se začal soustavněji věnovat tomu, co dnes provozuji v SEBA Akademii, všiml jsem si, že konkurence to své know-how má vesměs vyčtené z knih, nebo také „naškolené“ a teď to jenom bez zásadní přidané vlastní hodnoty předávají dál. Unikátnost mého know-how je tedy v tom, že jsem vycházel primárně ze své vlastní praxe a věcí, které jsem převzal z teorie, je opravdu minimum. Moje know-how vychází z toho, co jsem zažil, vyzkoušel, kde jsem selhal. A vedle toho je kontakt s mými klienty, kteří mají uni- kátní problémy a já se je snažím vyřešit. Tak- že se mé know-how neustále rozrůstá. Je to kombinace vlastních praktických zkušeností a také už více jak tisíce mých klientů.
Z obchodního hlediska především manažer, obchodník nebo politik, který potřebuje získat dar řeči, aby mohl podle svých potřeb působit na lidi, prodat svůj produkt nebo vést kolektiv – firmu. Pak je tu ale druhé hledisko, a tam může být mým zákazníkem každý, kdo mluví. Chcete například zaujmout, když jdete žádat o prá- ci. Nebo vypadat při pohovoru důvěryhod- ně. Přesvědčit ostatní o svém názoru, něco prodat. To jsou jen ty nejznámější modelové situace. Sebeprezentujeme se totiž všichni, všude a každý den.
Mým cílem je vytvořit z ní „opravdovou“ formu akademie, kde by po mém boku působili dal- ší specialisté, jako se to v menší míře děje již nyní. Také by nemusela fungovat výhradně jen na obchodní bázi. Rád bych komunikační do- vednosti zpopularizoval jako nauku. Jako pro- blematiku, o které tušíte, že existuje, že má své náležitosti, a vy budete vědět, jak je správ- ně použít v jakékoli komunikační interakci, kterých denně zažíváte desítky, někdy i stov- ky. Že když to uděláte, váš život se radikálně zlepší.